Het echte leven... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marloes2suriname - WaarBenJij.nu Het echte leven... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marloes2suriname - WaarBenJij.nu

Het echte leven...

Door: webmaster

15 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk een beetje ingeburgerd in dit land! Het was even wennen, maar het gaat steeds beter..
We hebben toch maar gekozen voor het moe worden en niet voor het lui zijn en hebben een fiets gehuurd, omdat je anders toch niet heel ver komt in deze stad. Fietsen hier is wel met gevaar voor je eigen leven, aangezien ze hier ten eerste links rijden en dat is even wennen voor deze bakra's en ze geven geen voorrang, maar nemen het. Dit hebben Chris en ik intussen ook al goed onder de knie gekregen en fietsen overal doorheen. Met of zonder bijna-ongelukken...

We hebben de stichting waarbij we het onderzoek moeten doen eindelijk gevonden. Deze was verhuisd zonder het ons te laten weten en dus hebben we 2 dagen door de stad gebanjerd om de nieuwe locatie te vinden. Toen we er waren, hadden we een gesprek met de directrice en dat was niet heel erg fijn! Ze was lichtelijk autoritair en alles wat de deden, zeiden of aanhadden zat ze af te kraken. Een erg goed begin dus..
Onze stagebegeleidster is gelukkig wel heel aardig en zij heeft ook onze stageschool laten zien! Wat een chaos daar, zeg! Het is heel normaal om te schreeuwen en te rennen door de klas. Iets wat wij natuurlijk niet gewend zijn ;)
We hebben ook al een ochtendje meegekeken in de klas en het niveau is echt schokkend laag! Hopelijk kunnen wij hier wat verandering in brengen!

Onze huisgenootjes zijn ook heel erg aardig en we zijn nu volledig opgenomen in de groep studenten van onze straat. Hier hebben we ook een bbq mee gehad en we zijn er mee wezen stappen, wat hier ook erg goed te doen is!
Het schijnt gezond te zijn om 2 glazen alcohol per dag te drinken en daar maakt iedereen hier graag gebruik van! Stage of geen stage!

De eerste 2 tripjes zijn ook alweer geschiedenis.
We zijn een dagje met 4 andere meiden van de PABO naar Whitebeach geweest. Dit is een aangelegd strand aan de Surinamerivier met uitzicht op de jungle. Het is niet heel bijzonder, maar je kunt er heerlijk van de zon genieten!
Verder hebben we over de Commewijnerivier gevaren met studenten uit de straat en daarbij verschillende plantages bezocht en een rumfabriek. Was ook erg leuk en leerzaam!

Morgen staat de 3-daagse trip naar Danta Bai op de planning en daar hebben we even goed inkopen voor gedaan! Wat de trip inhoudt is mij nog niet helemaal bekend, maar dat het gezellig wordt staat vast!

De tijd hier gaat echt heel snel voorbij! Ik zit hier al weer bijna twee weken en volgende week vrijdag staat Vic alweer op de stoep om Paramaribo onveilig te maken!

Jullie horen wel weer een keertje van me!

Liefs Marloes

• 15 Mei 2008 - 14:32

Martine:

Nou Loes kijk maar uit met die gekke lui op de weg daar ;)
    Ben benieuwd naar je trip.. slaap je dan ook ergens in de rimboe? :P
    Veel plezier nog!!!
    Liefs

• 15 Mei 2008 - 14:38

Monica:

Kijk, links kijk rechts en nog een keer... voor je oversteken moet!

doe voorzichtig, zou fijn als je heel terug komt!
    groetjes monica

• 15 Mei 2008 - 14:38

Mam:

Kijk maar uit met dat fietsen!!!!!!!!!! Wel leuk die uniformen van die kinderen.

Have fun,

Moeders. ;-)

Je broer bemoeit zich er weer mee

• 15 Mei 2008 - 14:45

Wouter:

Vergeet je m'n schoenen niet!!!! ;-)

• 15 Mei 2008 - 14:46

Suus:

Ha lieverd!

Dat klinkt allemaal om jaloers op te worden!! Behalve dat fietsen dan ;)!
    Geniet er lekker van meis, ben blij dat alles zo goed gaat!

Dikke Kus!

• 15 Mei 2008 - 17:03

Carool:

He Loes,
    Zo dat klinkt goed zeg! Het lukt jullie vast om het niveau van de lessen wat op te krikken:) Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Succes met fietsen en alle andere dingen! Hier komt de regentijd er geloof ik ook aan na weekje zon. X

• 15 Mei 2008 - 17:33

Gerard En Gonny:

MMM.... ziet er goed uit op de foto's.
    Niet verkeerd.
    Doe voorzichtig!!!! groetjes

• 15 Mei 2008 - 18:47

Mary:

Hoi Marloes,

Leuk te lezen dat je het zo naar je zin heb, en wat de directrice betreft w.s. is ze jaloers op jullie mooie westerse kleding
    Ik heb het weer uitgeprint en in de kantine gehangen

Groet namens al je collega's van Intratuin

• 15 Mei 2008 - 19:15

Oudersw Van Christia:

Hallo marloes,

Ook leuk om jouw verhaal te lezen over jullie bevindingen van de eerste 2 weken. Wel heel wat anders dan hier als ik het zo lees.Geniet er maar van. De drie maanden zijn om voor je het weet.

• 16 Mei 2008 - 07:36

Naath:

Hey Loes!!
    Gelukkig dat jullie helemaal zijn ingeburgerd daar! :D
    Ben benieuwd hoe jullie het gaan hebben op die trip! Ik lees het wel weer!!
    Have fun!
    Kus

• 16 Mei 2008 - 07:47

Jan En Annet:

complimentje voor de fiets kan je de calorieën van je coktail's er af fietsen,Geintje.Meid geniet er van en maak er een leerzaam feest van!!!

• 18 Mei 2008 - 15:52

De Berregies:

Hoi Marloes, klinkt allemaal goed, raar he dat links fietsen wij durfden het niet aan hoor in Cyprus, maar wij zijn dan ook niet meer zo jong enzo...als jullie...have fun en tot de volgende keer.

• 20 Mei 2008 - 12:20

Patricia En Agatha:

Heb al je berichten gelezen, echt spannend daar. Geniet van deze 3 maanden. Het lijkt heel lang, maar het is zo voorbij. Je hebt je eerste probleem al opgelost om die nieuwe locatie van de stichting te vinden, zo wordt je vanzelf "weg"wijs in je nieuwe stageplaats, hartstikke goed hoor!
    Liefs uit de Poeluk!

• 21 Mei 2008 - 18:16

De Nolletjes:

wat stiekem bbq

• 21 Mei 2008 - 18:26

De Nolletjes:

we hebben ook voor geproefd met je ouders was heerlijk.Ziet er super uit daar,geniet ervan

• 26 Mei 2008 - 16:01

Loes:

JE schrijft echt leuke verhalen...ben benieuwd naar julie volgende avonturen..!
    Niet zo erg toch het alcholisch gebruik voor jou ;)
    Meid...have fun!
    tot snel ;)