Een weekje Vic... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marloes2suriname - WaarBenJij.nu Een weekje Vic... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marloes2suriname - WaarBenJij.nu

Een weekje Vic...

Door: webmaster

06 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

...is tot een einde gekomen!
Nadat ze zaterdag was aangekomen hebben we een erg leuke en gezellige week gehad! Maandag en dinsdag waren we naar Galibi geweest, en dat was een goed begin van de week!
Woensdags dachten we relaxt te gaan shoppen, maar dat werd iets actiever dan gepland..
Eerst in de stad alle winkeltjes afgelopen, maar dat was natuurlijk niet genoeg! Dus gingen we naar de Hermitagemall, maar niemand die ons even van te voren gewaarschuwd had over de afstand van het fietsen! Het is namelijk niet echt heel fijn om minstens een uur heen en een uur terug te fietsen als het buiten 35 graden is en de zon schijnt volop! Maar we hebben het overleefd ;)

Donderdag zijn we naar Berg en Dal geweest. Na 2,5 uur rijden over de Bauxietweg waren we er. We hebben eerst een berg beklommen en daar een rondleiding gehad. Dat was best wel maf, aangezien we over een kerkhof liepen van 1,5 voetbalveld groot!
Daarna hebben we door de rimboe een soort van getokkeld, (ben de naam even kwijt) en als hoogtepunt op 35 meter hoogte over de Surinamerivier!
Dat was echt supermooi!
Als laatste gingen we kayakken overde Suriname rivier. Wat een rom was dat. We gingen naar een kreekje waar kaymannen te zien zouden zijn. Wij uiteraard geen kayman gezien natuurlijk! Toen konden we weer fijn terug, tegen de stroom in!!
Vic en ik zijn toch niet echt een goed duo als het om peddelen gaat. Het duurde dan ook aardig lang voordat we weer veilig aan land waren!

Vrijdag dachten we heerlijk lui te gaan doen op White Beach, maar het weer zat ons niet mee, wat betekende dat we de hele middag in ons hutje hebben kou geleden! Ja, zelfs hier kan het wat kouder zijn als het regent!!
Vrijdagnacht om 12.00 uur was Vic jarig en dat hebben we ook allemaal even goed gevierd! Zaterdag waren we totaal niet vooruit te branden, dus dat zegt denk wel genoeg! We hebben die dag dan ook vrij weinig gedaan!

Zondag was het dan toch echt tijd om Vic weer uit te zwaaien op Zanderijn, ik had haar liever nog even hier gehouden, maar andere mensen stonden al weer op haar te wachten!
Maar het was een fantastische week en het ging veel te snel voorbij!

Oohja, we doen zelfs nog wat aan school! We lopen helemaal op schema, dus no worries!!

Tot snel!
Liefs,
Marloes

• 06 Juni 2008 - 14:06

Jacq En Ron:

Hai marloes

Nou eindelijk ook een berichtje van ons !! Zo te lezen gaat het je goed af zo ver weg ! heerlijk om een poosje in een heel ander land met een andere cultuur te zijn. En we begrijpen dat je er ook alles aan doet om zoveel mogelijk indrukken op te snuiven. maar als je de zon zat bent dan doe je maar een beetje op de post want hier smachten we naar een dagje vitamine D op het strand.
    vandaag lopen we de laatste dag van de avond 4 daagse !! dat kennen ze vast niet daar ver weg.

Nou meid geniet ervan,

xx ron en jacq

• 06 Juni 2008 - 15:42

Jens:

maarloes is het leuk en hoegroot was het ei en is het leuk ?
    ik ben in aavie 2 goed he en in boek 11 en het gaat hil goed ! egt waar en het is leuk doejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

• 06 Juni 2008 - 16:52

Gerard En Gonny:

Wat zien jullie er schattig uit met je helmpjes. jullie maken zo wel wat mee. Echt leuk
    om zo met jullie mee te leven. groetjes en tot het volgende bericht x

• 06 Juni 2008 - 17:19

Mam:

Hoi mop, Fijn te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ik heb de foto's gezien. We kiezen de leukste eruit. Dat hoor je nog wel als we weer bellen. Fijn dat het voor school ook lukt (haha) dikke kus ook an pap.

• 07 Juni 2008 - 07:32

Jan En Annet:

Fijn dat je het zo naar je zin hebt.We gaan zo naar Opa en Oma en kiezen dan om 15.30uur het Luchtruim naar Canada en hebben het hopelijk ook zo naar ons zin als jij daar.een knuffel van ons en tot horens Annet

• 07 Juni 2008 - 10:47

MonicA:

Leuk om te lezen wat je zoal beleefd in het verre Suriname!
    jammer dat je SNAPPIE niet hebt gezien.... (kayman) is wel super kik in het wild.
    Nou geniet er lekker van, en gelukkig ook je energie in school hahahahahaha
    groetjes Monica

• 07 Juni 2008 - 13:02

De Berregies:

Hai Marloes, zo te zien gaat het allemaal lekker en zie en doe je veel en zelfs voor je school-opdracht loop je nog op schema, echt knap hoor hoe je dat allemaal doet!? Leuke foto van jou door de rimboe, lijkt me echt gaaf om te doen, nou genietse, wij gaan ff een paar dagen naar Cran Canaria maar daarna volgen we je avonturen natuurlijk weer op de voet, groetjes. PS hoe groeten ze in het surinaams?

• 09 Juni 2008 - 08:46

Ingrid:

hee die marloes, ik heb het gewoon druk met het beantwoorden van de buitenlandse email; canada, suriname
    maar leuke berichten zo vanuit de rimboe. we blijven je volgen. veel plezier, succes en geniet ervan groetjes uit brabant!!

• 16 Juni 2008 - 17:38

Thijsie:

hey loes
    hoeset daar? we missen je hier wel hoor!
    nederland loopt lekker op het EK. 3-0 tegen italë & tegen frankrijk met 4-1.
    ik ben zelf 2e geworden op een hockey toernoei!!

nog veel plezier,
    -×××- matthijs