Bekende voetballers, feestjes, stage en verhuisd! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marloes2suriname - WaarBenJij.nu Bekende voetballers, feestjes, stage en verhuisd! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marloes2suriname - WaarBenJij.nu

Bekende voetballers, feestjes, stage en verhuisd!

Door: webmaster

02 Juli 2008 | Suriname, Paramaribo

We zijn verhuisd! En wat voor een huis… Superdelux gewoon! Ik heb aber natürlich een eigen kamertje met een eigen douche (met wel nog steeds koud water, een beetje jammer!), een eigen wc en zelfs een eigen koelkast! En eindelijk internetverbinding, wat altijd wel makkelijk is natuurlijk! Vooral als het regent en we niet meer buiten bij ons privézwembad kunnen zitten…
Okee, genoeg opgeschept! Let’s move on ;)

1 Juli wordt in Suriname de dag van de vrijheid gevierd, oftewel de afschaffing van de slavernij 145 jaar geleden.
In de stad was het ook een groot feest! Rond 17.00 uur zijn wij met het huis naar Palmentuinen geweest waar het op het eerste gezicht meeviel met de drukte, maar later zag het echt ‘’zwart’’ van de mensen, niet normaal hoe druk het kan zijn in zo’n dunbevolkt land! Ongelooflijk!! Net een braderie in ons kikkerlandje!
Uiteindelijk zijn we deze dag in de cocktailbar Zanzibar geëindigd, waar de Mojito’s toch wel erg lekker zijn…

Chris en ik waren op onze stageschool uitgenodigd om te komen kijken hoe zij dat op school vieren. We kwamen binnen en herkenden werkelijk waar bijna geen kinderen uit onze onderzoeksklassen. Ze waren (bijna) allemaal gekleed in traditionele klederdracht. Het zag er echt gezellig en kleurrijk uit! Misschien een leuk carnavalsoutfit voor de liefhebbers :p ??
Het was ook zeker leuk om te zien wat de spelletje van vroeger in Suriname waren!

We hebben gezien dat de stagedagen ook leuk kunnen zijn, zoals bij dit feest. Op het moment hebben wij een haat-liefde verhouding met de stageschool en de stichting. De kindertjes bij de kleuters en klas 1 zijn enorm lief en doen echt hun best om goed mee te doen. De directeur daarentegen doet net of hij van niks weet en heeft bij de stichting geklaagd! Erg vervelend, vooral omdat wij netjes elke week een schema met de tijden, de lessen en voor welke klas inleveren bij deze beste man.
Ook de stichting zijn wij lichtelijk zat omdat zij zich nu overal mee gaan bemoeien terwijl die dingen helemaal niet bij ons onderzoek horen, en waar wij dus helemaal geen tijd voor hebben!! Wij hebben niet om hun begeleiding gevraagd. Natuurlijk heel leuk dat ze dit willen doen, maar op dit moment komt er alleen kritiek uit, terwijl ze wel vinden dat we heel goed werk verrichten. Een beetje demotiverend.
Maar goed, dat is maar een klein deel van de stage! De juffen en de kinderen maken een heleboel, eigenlijk alles, goed voor ons!

Voor deze feestdag was ook een feest georganiseerd op White Beach. Er komt geen einde aan de leuke dingen hier ;) !
Het feest ‘’Lustig’’ begon ’s avonds om 8 uur en duurde tot 6 uur in de ochtend! En wat een feest was dag, zeg! Geweldig!!
We hebben eerst genoten van wat lekkere housebeats op het zand, waarna we naar Damaru zijn gaan kijken. Dit is de Surinaamse Marco Borsato, altijd maar op de radio aanwezig…
En als klapper toch wel de Partysquad die kwam draaien! Aan het begin hadden we met de groep al een discussie over hoe laat ze zouden spelen. Ik kwam ze later met Cindy tegen, en toen hebben we eventjes vriendelijk aan de heren gevraagd hoe laat en waar we een date hadden later op de avond! En natuurlijk was dit een mooie gelegenheid voor een picture! (Al jaloers, Kim :p)
Aan elke mooie tijd komt een eind, en dus ook aan dit feest! Het duurde overigens ‘’maar’’ 2,5 voordat we thuis waren, in plaats van drie kwartier..
Terwijl wij moedeloos op de taxi stonden te wachten, kwam Seedorf ook nog even langsgelopen en kan ik weer een bekende voetballer op mijn lijstje met gespotte beroemdheden zetten, aangezien Edcar Davids ook in de stad is!

Verder hebben Chris en ik een hele mooie vakantie geboekt: we gaan 17 juli tot 23 juli naar Trinidad & Tobago! Helemaal super natuurlijk en heb er nu al zin in! We hebben daar een hotelletje aan het strand! Dus: trap aflopen, handdoekje neerleggen en bakken maar!! Oohja, vergeet de witte stranden met palmbomen en blauw water niet - Bounty-eiland!! :D

Aanstaand weekend staan er weer een aantal afscheidsetentjes op het programma. Vrijdag eerst eten bij Frietpunt, waar ze als enige in de stad kroketten, frikandellen en alles hebben en daarna door naar het casino!!
Bij elk casino hier hebben ze een mooie regel: met fiches in je hand krijg je gratis drank! Ideaal dacht ik zo! Daarna lekker door stappen!
En zaterdag ook een afscheidsetentje! Je gaat er niet gezonder op leven hier, maar ik probeer al 2 maanden te gaan sporten, dus ooit moet het er wel van komen…

Volgende week komen mijn ouders al, dus dan gaat het opschieten en wordt het al bijna tijd om weer naar huis te gaan! Maar zo ver is het gelukkig nog niet!

Iedereen bedankt voor de lieve kaartjes, krabbels en mailtjes! Onze huisbaas heeft verse Bakkabana's voor ons gebakken, dus ik ga even genieten ;) !
Tot snel!

Liefs,
Marloes

• 02 Juli 2008 - 20:19

Jan En Annet:

ja,ja, is het nou stage lopen of beesten??!! Geintje hoor geniet er goed van het is een ervaring die niemand je meer kan afnemen.We wensen je ook nog veel plrzier als je ouders er zijn.Dikke kus van ons

• 02 Juli 2008 - 20:43

Mam:

Ziet er weer goed uit meid! Pakketje afgeleverd, ben benieuwd naar de reactie. See you kus.

• 03 Juli 2008 - 06:13

Mary:

Hoi Marloes,

Nou zo'n stage wil ik ook wel doen, maar je heb gelijk geniet er ook maar lekker van.
    Groet namens al je collega's uit een nat holland

• 03 Juli 2008 - 15:28

De Berregies:

Hoi Marloes, dat jullie nog tijd hebben om je stage te doen zeg, dat is echt knap, viel spass nog.

• 03 Juli 2008 - 15:42

Marjolijn:

Je maakt ons deze keer wel heel erg jaloers Loes!! Echt alleen maar leuke dingen joh:D En om dan nog niet over je huis te spreken...
    Helemaal leuk joh! Geniet van je laatste weken..!

Liefs Mar!

• 07 Juli 2008 - 18:51

Ron En Jacq:

hai,

nou het ziet er allemaal heerlijk uit. Je moet er zeker niet aan denken dat je volgend jaar op een gewone school voor de klas staat !!
    Hier ook bijna vakantie en één groot feest op school want meester Ton neemt afscheid dus allemaal leuke dingen voor de kids op school. En intussen lijkt het hier wel herfst dus vandaag mis je niets !!

Nou geniet en succes nog even met de stage en de kindjes.

kus ron en jacq