Oranjegekte - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marloes2suriname - WaarBenJij.nu Oranjegekte - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marloes2suriname - WaarBenJij.nu

Oranjegekte

Door: webmaster

17 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

We hebben weer genoeg beleefd, dus tijd voor een verhaaltje!

Vorige week begon echt super! We hebben in elk restaurant waar we hebben gezeten heerlijk ruzie gemaakt omdat de bestelling niet klopte of het duurde lang (wat hier heel normaal, maar toch vervelend is!) Toppunt was toch wel het Pannenkoekenhuis waar werkelijkwaar alles fout ging. Wij wilden natuurlijk, als echte gierige Hollanders, niet alles meer betalen.. Wat heel logisch was gezien de situatie! Ik was natuurlijk weer degene die dat even mocht melden bij de bedrijfsleiden, en die werd toch kwaad! Ongelofelijk! Maar uiteindelijk, aber naturlich, hebben we onze zin gekregen! Ik ben trots op mezelf ;)

Verder zijn we een dagje naar Braamspunt geweest. Dat is het puntje van Suriname waar de Surinamerivier en de zee samenkomen en daar kun je als het mooi weer is, dolfijnen zien zwemmen!
Het water was aardig wild, maar we hebben ze gezien toen we in de boot zaten en het was echt super! De foto's zijn lichtelijk mislukt, maar je ziet (volgens mij) nog net de vinnen. Daar aangekomen hebben we van de zon kunnen genieten, wat we hier niet al te vaak doen omdat we natuurlijk hard aan school moeten zitten!! Het was in ieder geval een leuke, gezellige en vooral een rustige dag!

Verder wordt hier het EK ook aardig goed gevierd, gelukkig!
Als Nederland speelt zitten we met onze huisgenootjes en medestudenten uit de straat op de eerste rij bij 't Vat. Meestal met een voorraadje eten van de MC Donalds en een fles Canei... Dus prima vol te houden, dacht ik zo!
Het grootste voordeel van hier EK zien is dat als Nederland wint, wij nog 12 uur lang kunnen feesten totdat de disco's, kroegen etc. hier dicht gaan! Ideaal !!

Natuurlijk hebben we ook aan school gezeten! De stichting was erg tevreden en vond het heel erg knap dat we al zo veel gedaan hebben!! We zijn nu met onze leskisten bezig en knippen ons op het moment aardige blaren, dus het komt helemaal goed met ons!!

Tot snel !!

Liefs Marloes

• 17 Juni 2008 - 15:27

Chris:

Jeetje! Jij moet daar echt een toptijd hebben zeg! Ik zie alleen maar blauwe luchten, veel drank en jaa...ik zie ze wel hoor die mooie dolfijnen! Heb ik toevallig diezelfde supertijd;)

Haha...we gaan nog even lekker genieten he!
    Kuss xx

ps. Jij bent nu al geoefend in managers ompraten in restauranten. Ik regel de KLM-crew wel welke week:P Deal?;)

• 17 Juni 2008 - 15:46

Suus:

Loessie!!
    Dat klinkt allemaal weer super! Lekker Maccen tijdens dat EK! (goed idee!) Hebben ze daar ook van die overheerlijke McFlurry's? ;)
    Gaaf dat je dolfijnen hebt gezien meis, en dat je het nog steeds zo naar je zin hebt!
    Knipse nog!!
    Kus! Suus

• 17 Juni 2008 - 15:54

Martini Baby:

Haha wat lief dat je aan me dacht toen je de foto plaatste ;) Nee gekheid hoor!
    Vanavond dus weer voetbal kijken Loes?
    Veel plezier!
    Wij gaan met z'n vieren naar Vluchtenburg opt ek beachplein kijken!:)
    Kuss

• 17 Juni 2008 - 17:02

Mam:

Ziet er weer goed uit meid!!!! We gaan al een beetje aftellen tot de 10e. Papa heeft de eigenaar van 't Vat gesproken bij het consulaat. Hebben samen staan kwarren, en dan zeg ik het nog netjes!!!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus van ons allebei.

• 17 Juni 2008 - 21:08

Jacq:

hai, dus vanavond weer feest want nederland heeft weer gewonnen. Het klinkt allemaal wel erg leuk daar, doe mij ook een weekje Parimaribo !!
    Hier ook leuk hoor, aardig weer en veel feest op school !!

succes en een kus van de bruintjes

• 18 Juni 2008 - 00:30

Opa En Oma/Annet:

hier even een berichtje uit Canada,bij ons gaat ook alles goed!alleen maar genieten!!!! dikke kus van ons

• 18 Juni 2008 - 06:46

Inge:

Hey Marloes..!!

Ziet er echt heel goed uit ;) daar. Relaxed hoor daar lekker het EK kijken en zeker nu ze ook nog eens heel goed spelen. Maar goed we hadden ook niet anders verwacht van onze jongens ;).

Lekker hoor dat het goed gaat met je opdracht en dat ze ook tevreden zijn. Geeft je toch een lekker gevoel, dat je iets aan het doen bent wat ze ook nog nuttig vinden !! Je hebt het vast wel verteld, maar hoe blijf je daar nu nog ? Iets van 3 maanden in totaal dacht ik ? Ik hoor het wel !

In iedergeval nog heel veel plezier daar, maar dat zal wel lukken denk ik zo ;) !!

Kus Inge

• 18 Juni 2008 - 13:26

Jen:

Hee Loes! Zo jij bent echt heerlijk aan t geniete daar zeg :D echt leuk ook dat jullie daar met ze alle EK kijke en daarna lekker lang feeste ;) En die dolfijne is ook niet verkeerd :)
    Veel plezier nog!
    Liefs

• 18 Juni 2008 - 15:38

Wouter:

Dolfijnen? Dat líjkt niet eens op dolfijnen ;).

Have fun!

• 19 Juni 2008 - 05:39

Naath:

Loes!!

Gaaf zeg dat je dolfijnen gezien hebt!! Enne lekker aan het knippen en plakken! Komt onze opleiding zn naam toch nog na he ;)

Gelukkig maar dat je daar ook nog lekker van het EK kunt genieten!! Alvast veel plezier zaterdag!! En natuurlijk ook de rest van de dagen!

X-jes

• 19 Juni 2008 - 17:38

Fam. Van Dijk:

Hai Marloes,
    leuk om je berichten te lezen, maaarrrrreeee volgens mij is het meer party-en dan stage lopen, haha.
    Groetjes uit de Mesdag!